» Julfrågor

http://lisasvinterland.blogspot.com/ har det sammanställts en hel hög med julfrågor, och efter att ha sett flera andra julbloggar svara på detta kände jag att jag också ville vara med :P det är trots allt fruktansvärt kul att se hur olika människor faktiskt firar jul :)


1. Hur mycket längtar du till julen just nu på en skala 1-10?
Helt ärligt så får det bli en stark 9. Jag har haft en underbar sommar, men den har varit väldigt spontan, jag har jobbat massor, och just nu längtar jag efter hösten med lite riktiga rutiner igen, och sena kvällar med glögg och paketinslagning.

2. När vill du att första snön faller?
Den får komma så tidigt som möjligt! förra året väntade jag verkligen in den tills jag nästan sprack, och jag älskar snö! det ska vara kallt och mycket snö. Att det är snö på julafton är ju nästan ett måste (även om jag varit med om att det inte varit det också :/ )


3. Köper du levande gran, hugger en själv i skogen eller använder plastgran?
Hemma hos mina föräldrar har vi alltid fått hjälp av en bekant att hugga en julgran, eftersom dom bor i ett gammalt kapell ser det så litet ut med en köpt gran, så dom försöker få tag i en så stor som möjligt och sätta i kyrksalen. I år är ju första året som jag bor själv och jag vet faktiskt inte hur jag ska göra, jag lär nog köpa en för jag tror inte jag får med mig någon ut och hugga en. Jag kanske kan smöra för erik men han lär säga nej :) ^^

4. Har du redan börjat förbereda inför julen, isåfall vad?
Ja, det har jag. Jag har bestämt tema för lägenheten och för dukningen hemma hos mina föräldrar, samt köpt lite julklappar till julswappen jag ska delta i. Jag har också köpt in lite julsaker på rean från förra året för att om möjligt spara lite pengar :)

5. När tycker du det är okej att börja med julens sysslor?
så tidigt man vill :) Mina systrar som har barn börjar handla julklappar till dem ganska tidigt på olika reor, och det tycker jag bara är smart. Jag har börjat tidigare än nånsin i år, i augusti, men det beror ju på skälen också. och självklart kan man inte börja baka godis mm redan nu, man får ju ta det steg för steg :)

6. Finns det något du vill göra annorlunda detta år motför tidigare år?
Jag vill hinna ta mig tid att prova dem saker jag vill, och inte bara säga det. förra året hittade jag massa fina recept på knäckebröd mm som jag ville testa men som jag aldrig testade för att jag inte hade tid. I år vill jag börja provbaka i tid och verkligen se till att fullfölja mina planer. Och hemgjorda presenter blir något jag ska jobba lite extra med.

7. När börjar du köpa julklappar? För sent eller i god tid?
Jag börjar allid i god tid, men slutar ändå för sent ^^

8. Om förra julen fick betyg, vilket skulle du ge? Motivera.
Förra julen fick nog mvg av mig.Av olika skäl var den julen viktig för mig, jag hade knappt fått någon jul året innan pga en tråkig separation i början av december, så därför var det viktigt att verkligen få en jul det året. Jag jobbade stenhårt med bakning och dekoration och jag lyckades riktigt väl, och kände mig faktiskt lika lycklig efteråt som innan. :)

9. Föredrar du att vara många eller få på julafton?
Jag föredrar alltid att vara många :) Vi brukar fira jul ihop min släkt, och då är vi alltid en hel hög. mina två systrar tar med sin makar och 3 barn var, och vartannat år kommer min bror med fru och ett barn också. Det är såklart inte säkert att hela livet blir så, jag kanske också blir en vartannat år firare med tiden när jag gift mig, men för mig går inget upp emot att få vara sådär många glada människor tillsammans på julen :)

10. Om du fick välja; nämn tre personer du skulle vilja spendera en julhelg med och varför.
Min familj och erik. jag tycker inte jag behöver förklara det :)



sv: kul att du är med och tävlar om laptopfodralet:) <3 gilla gärna inlägget på bloglovin för att öka din chans att vinna :D <3 har du redan gillat så behöver du såklart inte göra det igen ;)

2011-08-23 // 14:34:18

Nu har jag oxå svarat :-)



2011-08-23 // 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback