» Julkaneldern 2011

Ber om ursäkt för att jag varit lite oaktiv det senate dagarna! Har som sagt varit sjuk, och spenderade helgen hemma hos min pojkvän <3, vilket gjorde att jag inte hade så mycket chans eller ork att blogga. förlåt!

nu har jag iallafall kommit hem igen, och sitter vid datorn igen :)

Jag är inte den första som skriver om det här, men bättre sent än aldrig :) planerna för julkalendern 2011 är igång, och jag tror att temat är bra, även om jag faktiskt är lite skeptisk. Jag gillade vår förra julkalender jättemycket, förmodligen för att jag är så barnslig och gillar att se på saker som liksom bara barn kan tänka sig kan hända. Men man ska aldrig säga aldrig, vissa jämför den här julkalendern med teskedgumman, och den gillade jag ju också verkligen :)

Julkalendern utspelar sig i sekelskiftet, 1900-tal, och handlar om julruschen, och hur tjuvligan klappnapparna gör sig redo att stjäla varuhusets pengar. Den ska spelas in bland annat på skansen och i riktiga gamla 1800-tals lägenheter, så det blir nog en riktigt gammeldags känsla på den här kalendern :)

Vad tror ni om årets julkalender? har ni någon favorit från gamla år? :) 

( Har för övrigt löst problemet med kommentarerna, så nu går det utmärkt att kommentera igen! :D )



Den kan nog bli ganska bra, hoppas jag iaf. En gammal kalender som jag gillar är Sunes Jul, helt klart bäst.

2011-08-22 // 15:32:47
» HANNA

sv: haha eller hur :D

2011-08-22 // 16:39:08

Bra att det går att kommentera :) Den kalendern som satt mest spår hos mig är mysteriet på greveholm! För mig är den mer än en kalender.. ser den varje år och blir som barn på nytt! :)

2011-08-22 // 17:32:12

Blir föresten kul att se dina svar på frågorna jag gjorde! Älskar att läsa vad andra tycker och tänker också :D

2011-08-22 // 18:44:42
» Marie

Vad kul att du har fått igång kommentarsfunktionen!

Jag tycker nog att årets kalender låter lovande och jag hoppas verkligen den blir bra!

Mina favoriter är Trolltider och Mysteriet på Greveholm.

2011-08-22 // 21:09:43

Åååh, äntligen får jag skriva några rader till dig, älskar din blogg! Jag tycker att det känns enormt mysigt med en gammaldags julkalender, den ska ju gå i Charles Dickens anda och ja- jag älskar dickens!

2011-08-22 // 23:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback