» Flyt julbord

Jag, mamma och Pappa gick förra helgen på julbord i stocholm, och jag tänkte beskriva det lite nu, bättre sent än aldrig :)
Det var flyt julbord som det hette, och det höll till nere på en båt i Stockholm. Jag hade aldrig ätit där förr, men fick reda på att dem tydligen har öppet även på sommaren och det lät lockande, att återkomma, för läget var jättemysigt :)
när vi kom dit möttes vi upp med varm glögg, och servicen var verkligen toppen. Dem var jättesnälla, fyllde på både vårt vatten och matbordet hela tiden och frågade ofta om vi behövde någonting. Kunde inte ha fått trevligare personal :)
Utbudet av mat var underbart! deras tema var Skog och Hav, så det fanns hur mycket gott som helst. Massor av olika köttsorter (som hjort, ren, älg mm) samt både sill, hummer, lax och makrill. deras sill var något som både jag och min pappa föll för rejält, jag tror jag skulle kunna ha ätit mig mätt enbart på det om jag fått chansen :P Dem hade också jättgod knäck, jag tror jag åt mer än jag vill erkänna här, samt kakor och massa frukt. Att dem hade frukt till efterätt uppskattade jag speciellt, eftersom man ofta får massor av söta och mastiga efterätter när man är ute och äter, men när man är sådär mätt behöver man något lätt och syrligt för att liksom dämpa känslan av att vara så mätt. Så ett stort plus till dem för de :)
Jag älskade att det var på en båt, för det märktes hela tiden. Utanför regnade det och det fick båten att i sin tur gunga lite lätt, och man hörde tydligt regnet mot fönstren.
Som ni kanske förstått, tycker jag alla som kan ska gå dit! och jag vill absolut återkomma :) kolla in deras hemsida för mer info!  http://www.flyt.se


Tack så mycket för det fina julkortet jag fick från dig på julkortsswappen!! :)

2011-12-13 // 19:29:26

Jag vill bara kika in och tacka för ditt julkort som kom med posten idag. Nu höjdes julstämningen en aning. Tack söta du :)

2011-12-13 // 19:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback