» hur planerar ni er jul?

En av mina stora laster i livet är att jag älskar listor. Jag gör listor för vad jag ska packa till resan, vad jag ska göra imorgon mm. Jag  har listor ÖVERALLT.
Inför jul brukar jag köpa någon slags skrivbok för att förvara mina julklappsinköp i, men i år gjorde jag det lite exgtra. Jag pysslade ihop med mina syskonbarn och passade på att göra en liten bok där jag inte bara ska skriva vilka julklappar jag köpt, utan också vilket pyssel jag vill satsa på, vad jag behöver köpa, vilket bröd jag har bakat och när jag frös ner det mm. Förhoppningsvis kan det hjälpa mig att faktiskt hålla lite av dem löften kring julpyssel och bak som jag varje år avger :P Har ni något sätt att hålla koll på er julplanering på? :)


Smart! Jag har ett vanligt block som jag börjat skriva lite smått i, alltid kul att ta fram och skriva ner några rader ibland! :)

2011-10-10 // 14:39:04

Rolig idé! Jag skriver lite på lösa listor och i min almanacka, men det här var mycket roligare!

2011-10-10 // 15:58:51

Vilken rolig idé. Jag tycker också om att skriva listor så detta borde verkligen vara nåt för mig.

2011-10-10 // 16:36:55

Jag beställde en julplaneringsbok från Kikki K, en affär i Australien förra året. Älskar den! Den har olika sektioner för julklappar, julmat, att göra, osv. :)

Sv: Ja, det ska bli jättemysigt! :)

2011-10-10 // 18:08:41

Ååå, vilken söt bok :-)



Jag älskar också att skriva listor men jag gör det på datorn och sparar ner det i olika mappar.

2011-10-11 // 22:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback