» Pyssel med rönnbär

ett fiffigt sätt att få tag i billigt pysselmaterial är helt klart att ta utav naturens eget förråd! Just nu är det rätt så soligt ute, så tänkte ta mig ut i skogen och plocka in en korg med rönnbär för att lägga på tork till julen. När man väl har torkat dem kan man trä dem på snören och hänga upp som linor, något jag tror att jag ska göra utomhus utanför dörren i år.
Så, dagens första tips - Vill ni hinna få in rönnbär till julpysslet, ut och plocka!




Härligt med rönnbär! Verkar trevligt att vara pysslig, men jag är väldigt opyssligt lagd. :)

Sv: Åh vad härligt med två julbord! Då har ni mycket gott framför er. :)

2011-10-14 // 15:56:53

Jag brukar hänga trä på tråd och hänga upp så får de torka där. Vill inte att de ska mögla och mörkna om de ligger i skål tex.

Så här gjorde jag: http://hellysjul.blogspot.com/2011/10/som-roda-rubiner.html

Du får visa upp ditt pyssel sen :)

2011-10-15 // 21:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback