» Bok nr. 1 - Mette klär julgranen



Jag tycker om att läsa böcker, och nu i jul har jag fått förmånen att ta del utav en hel del böcker att recensera och visa för er som läser min blogg. Det är en salig blandning av kokböcker till barnböcker, och den första boken är just en barnbok som heter Mette klär julgranen, och som är utgiven på Opals förlag. Opal är ett litet förlag som ändå lyckas ge ut böcker i hela landet, och det är halva charmen med boken för mig. Det är kul att stötta förlag som inte är så jätte kända :)

Själva handlingen är väldigt enkel, den handlar om lilla Metta som ska klä granen tillsammans med sin mamma. Det går inte så bra, och ängeln som Mette älskar mest går sönder och får inte längre hänga i granen - och Mette får inte hjälpa till mer heller.
jag tycker boken var charmig, rätt så kort men absolut värd som present till barnen eller syskonbarnen, vännen eller vem du nu kan vara. :)
Jag tycker alltid det är kul att hitta nya julböcker, och speciellt böcker som inte handlar om samma saker som alla andra. Den här var lite unik och det ger den ett plus :)

för mig får den 7 av 10 poäng. Den var lite kort, och sen tyckte jag mamman var hemskt elak som inte lät Mette vara med bara för att hon haft sönder en sak!

Kram/J




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback