» bok nr 2 - Jul på landet

Den andra boken som jag tänkte skriva och tipsa om, är också det en barnbok som heter " Jul på landet" och som jag har spanat på ända sedan förra året faktiskt, men av någon anledning inte köpte då.
Det är rätt så liten men urcharmig bok som behandlar hur man förr i tiden firade jul på landet, verkligen något för alla oss som är lite mer kära i den gammeldagsa stilen på julen. Det är barnen Betty och Bob som ska få åka till sina morföräldrar och fira jul på landet, och det är verkligen en sån där typisk sagojul det rör sig om.
Bilderna är helt förföriska, och jag skulle nog kunna sitta och titta i den där boken hela dagen om jag inte hade haft så mycket annat att göra :)


Boken är utgiven på Bonnier Carlsens bokförlag, och på deras hemsida står följande om förlaget: 

"Bonnier Carlsen är ett av Sveriges ledande barnboksförlag. De närmare 150 nya titlarna per år är både svenska originalproduktioner i text och bild, och utländska böcker i översättning.

Förlaget fick sitt namn 1993 vid en sammanslagning av dåvarande Bonniers Juniorförlag och Carlsen if. Men Bonniers har gett ut böcker för barn och unga långt tidigare än så, redan i slutet av 1800-talet publicerades svenska originalbilderböcker.

Bonnier Carlsen ger ut böcker för barn och ungdomar i alla åldrar, med olika intressen, behov och förmågor"

I mitt tycke är detta en bok som alla julälskare bör ha i sin samling, små som stora :D 10/10 i betyg, finns absolut inget fel med den här boken.



Tack för tipset! Den här boken ska jag absolut köpa och ge till dottern i adventspresent eller julklapp. Och billig var den också=)

2011-09-21 // 10:03:24

~Mysig bok~

Tack så ♥-ligt för tipset/Kram

2011-09-21 // 10:16:42

Jag har redan spanat in den och tänker köpa den till dottern och ge henne den i paketkalendern tänkte jag

2011-09-21 // 12:18:51

Ack så söt bok! Åh, barndomskänslorna svämmar över :D

2011-09-21 // 13:52:34

Ser ut som en helt underbar bok. Får nog försöka hitta den både till sonen och gudsonen. tack för tipset =).

2011-09-21 // 19:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback