» glögg <3

Tänkte tillägna detta blogginlägg till glögg! denna underbara dryck! Jag vet att jag redan har och kommer ägna många fler inlägg till detta, men sitter just nu med en stor kopp glögg och känner att det faktiskt inte är mer än rätt att åter hylla den dryck som gör julen så julig!

Jag har många olika upplevelser av glögg, och tyvärr är kvällens inte en så bra upplevelse. Jag har det senaste veckorna druckit upp mina föräldrars sparade förråd av glögg från förra året, och den sista flaskan vi nu har kvar är blossas starkvinsglögg. jag gillar verkligen inte starkvinsglögg, men tänkte att om jag lät det koka lite längre kanske det inte skulle smaka så mycket alkohol.
Det gjorde det visst.

Jag har andra erfarenheter av glögg också, underbara minnen från smaker man aldrig glömmer! Som lingonglöggen jag köpte på marknaden förra året och sparade att öppna så länge jag bara kunde. En apelsinenglöggen! den är nog en av mina absoluta favoriter! eller den vita glöggen <3

för att inte tala om sommarglöggen jag drack i somras, någon slags påminnelse mitt i allt sol och bad om att julen ändå snart skulle komma.

Vad har ni för favoritsmak på glögg? :) och om ni fick skapa en själv, vilken smak skulle det vara? :)




Oj.. Hur kan man INTE gilla Blossa Starkvin? Det är ju livets sweet joy! Men annars är jag mest inne på alkoholfria varianter. Kiviks Tranbär och ingefära är toppen! Om den görs i år med, hoppas...

2011-09-20 // 23:09:12

Just: om jag fick skapa en ny glögg så skulle det bli blodapelsin/ingefära. Lovely combination!!

2011-09-20 // 23:10:17

Jag gillar inte starkvinsglögg, men de som har lite lägre procenthalt kan jag dricka, tycker de smakar för mycket sprit annars. Min favoritsmak på glögg är annars choklad. Men skulle jag skapa en ny smak skulle det lugnt bli: Hallon eller hallon/choklad!

2011-09-21 // 07:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback