» Julbord på gimo herrgård

I helgen fick jag och min fästman förmånen att gå på julbord och även få sova över på gimo herrgård, i Uppland. Det var verkligen en upplevelse utöver det vanliga!

Bemötandet på herrgården var toppen. Alla var jättesnälla och rummet var hur vackert som helst - högt i tak och jättefin utsikt.

Maten var traditionell, vilket är perfekt för mig som är en traditionell julmänniska. Det fanns skinka, lax, kött av massa slag, ägg, sill och massor av röror. Mm vad gott!
Efterättsbordet var hur stort som helst! Det fanns massor med choklad, och chokladmoussen dem gjorde var fantastiskt god. Och man får inte glömma deras saffrans kola :)

Att få sova över och njuta av en vistelse i sådan fin julmiljö är oslagbart och något jag varmt rekommenderar. Har ni inte varit på något julbord än, eller vill ni gå på något annat, så åk till gimo herrgård och ät av deras fantastisk julbord. Det är så fantastiska miljöer runt om herrgården också så man kan verkligen njuta av allting :) en helt fantastisk sak var deras pepparkakshus av själva gimo herrgård, galet snyggt! Ni kan se själva :)

Det var svårt att få en bra bild av efterrätten på grund av ljuset men hoppas ni kan se ändå :)



Åååh GOOOOOTTT

2012-12-12 // 16:20:45

Ser mysigt och gott ut

2012-12-12 // 19:35:04

Ser mysigt och gott ut

2012-12-12 // 19:35:04

Ser mysigt och gott ut

2012-12-12 // 19:35:06

Ser mysigt och gott ut

2012-12-12 // 19:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback