» julbord - tips?

Måste först be så hemskt mycket om ursäkt för mitt dåliga bloggande. Det beror helt enkelt på att det finns så mycket att göra! Jag fattar inte, och varje december är det likadant. jaja, det är bara att försöka hitta tid där man kan :)
 
Idag håller jag iallafall för fullt på att i hjärnan förbereda ett julbord vi ska ha i kyrkan för kyrkans ungdomar. Det kommer komma runt 30-40 personer och jag är ansvarig för maten, med en viss budget såklart. Det är svårt att veta vad man ska prioritera tycker jag, och tänkte därför be er om lite hjälp. 
 
Om du skulle göra ett sånt julbord, vad skulle DU prioritera att ha med? Och har ni några tips på hur man gör julmat billigare/enklare att laga? :)


Sill, potatis är ju billigt. Även Skinkan kan man ju hitta billig.
Jag skulle även ha med köttbullar och prinskorv (går ju att köpa färdiga köttbullar om man inte har tid att göra egna)

2012-12-13 // 11:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback