» Luciafirande

Här på dagis där jag jobbar planerar vi för fullt för barnens luciafirande. Vi bakar luccebullar tills föräldrarna ska komma och övar på sångerna om och om igen.
Jag har alltid gillat lucia. Att gå upp tidigt på morgonen och se lucia på tv är en tradition jag haft länge. Jag älskade att vara med i lucia i skolan, och jag önskar att det fortfarande fanns en chans att vara med på något sätt :)
Hur firar ni lucia?



Vad mysigt. Jag firar inte lucia på nåt särskilt sätt direkt, men jag brukar kliva upp och kika på lucia på tv, När vi var små åt vi alltid lussebullar och drack varm choklad medan vi tittade på lucia.

Dottern ska vara hos sin dagmamma på julfest den dagen så vi kanske lussar med barnen för maken på kvällen

Svar: Det låter ju trevligt iallafall :)
Johanna

2012-12-04 // 11:18:38

Jag kollar på lucia på TV morgon annars firar jag inte så mycket.

Jag har en tävling på min blogg och hoppas du vill vara med: http://svenskjul.blogspot.se/2012/12/tavla-hos-svensk-jul.html

Svar: absolut :)
Johanna

2012-12-04 // 11:39:32
» åsa

jag har som tradition att se luciatåget på tv samtidigt som jag slår in årets julklappar. dricker glögg å äter lussebullar <3

Svar: åh vad mysigt det låter! :)
Johanna

2012-12-05 // 15:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback