» En jul utan snö?

Sitter på tåget mitt Uppsala och tittar ut på all den underbara snön. Efter att snön kommit har ju verkligen mina julkänslor om möjligt stigit ännu mer. Det är speciellt, det här med jul och snö. För ett ögonblick frågade jag mig själv om det skulle vara möjligt att ha samma julkänslor utan snö.
Vad tror ni? Har ni nånsin firar typ utomlands och utan den traditionella julmiljön?



En jul utan snö? Skåne förra året. Då fick man leta julstämningen långt in i hjärtat kan jag säga. Men jag fann den - så fort det blivit mörk - dagen var för jäkla trist!

2012-11-30 // 12:52:42

Har aldrig firat en jul utan snö och hoppas slippa det, men i år vet man aldrig vad det blir. Ett år hade vi ingen snö alls, men den 23 snöade det typ en halv meter så vi slapp fira en snölös jul. När man bor i norrland brukar man få en vit jul

2012-12-01 // 07:50:59

Förra året försvann snön dagen innan julafton :( Det ger tyvärr inte riktigt samma julkänsla men hoppas på en vit jul i år.

Men att åka utomlands över jul skulle jag aldrig göra...

Svar: nej, det skulle inte jag heller göra tror jag. men man vet ju aldrid iofs :) isf till ett land med mycket snö och julkänsla!
Johanna

2012-12-02 // 15:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback