» Julen kommer närmare och närmare...

För mig är det just nu många saker som tillsammans gör att min julkänsla liksom bara ökar och ökar.
Dels så är det vädret, är det bara jag eller har ni också fått lite mer höstigt väder hos er? Ena sekunden regnar det och sen skiner solen igen, men ändå med den där undertonen av kyla som gör att man mest vill dra på sig en varm tröja och dricka något varmt.
För det andra så har mandarinera, eller clementinerna eller vad det nu än heter som är som små apelsiner men ännu godare, börjat komma och speciellt på jobbet. Dom serveras helat iden nu, och jag bara äter och äter på mina raster, och börjar längta efter julen. Det är något i doften av dom som gör att jag blir helt galen, och massa minnen bubblar upp på insidan av mig.
Och för det tredje har min längtan efter att tända ljus blivit mer galen än förr. Det känns som att alla sympton på Johannas vintersjuka har komit nu. Jag har ju redan druckit upp min sprade flaska glögg så...
 


Jag har inte hittat några clementiner här ännu, det brukar dröja länge här. Tycker det är så mysigt nu när man kan tända ljus på kvällarna

Svar: ja det är det verkligen :)
Johanna

2013-08-30 // 12:44:55

Visst väcker vissa smaker och dofter julkänslor så man knappt kan vänta längre på att få frossa i julen fullt ut!

Svar: eller hur!
Johanna

2013-09-05 // 18:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback