» ischoklad

 
Jag har insett att tiden inte alls räcker till längre som den gjorde förr. Jag hinner inte julstöka som jag alltid gjort, jag hinner inte göra allt julgodis och jag hinner inte konstant tänka på julen. Det gör, en väldigt jullängtande människa som mig, ledsen att ine. Men hur ska man hinna med egentligen? Jag försöker tänka att med ett heltidsjobb som klassföreståndare för en årskurs tvåa (som man bara jobbat med i 2 månader), med ett engagemang i kyrkan 1-2 kvällar/dagar i veckan och med en familj att umgås med är det rätt bra att hinna det man hinner liksom. Men visst är det tråkigt att bloggen blir lidande, speciellt när man ser alla andra blogga så flitigt. 
 
Hur som helst, häromdagen gjorde vi här hemma årets första sats av ischoklad och Erik passade självklart på att ta lite kort :)
Det är ett enkelt, smidigt och snabbt julgodis som man ändå alltid vill ha med på julafton liksom :)
 
 
Och tydligen hade affären inte fått in några ischokladformas så vi fick använda knäckformar. Men det funkade det med :)
 
 
 


Jag skulle också vilja hinna med så mycket mer av allt innan julen men både kvällar och helger försvinner till så mycket annat. Jag försöker att göra något litet varje dag och att inte bli stressad över allt roligt som jag inte hinner.

Svar: det låter som en bra hållning :)
Johanna

2013-12-15 // 20:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback