» Längtan efter snö

Varje morgon vaknar jag med en liten bit av hopp i min vintriga del av hjärtat. Varje morgon kikar jag mot fönstret i hopp om att se annat än regn och moln, och jag måste säga att utan glasögon ser det nästan alltid ut som att det ska bli en lyckad vinst.
Men nej.
Än så är det absolut ingen snö hos oss.
Jag väntar och väntar och längtar och längtar men allt jag ser är regn och åter massa regn.
Det är tiden som nu jag önskar att jag bodde högre upp i vårt land, så jag kunde få njuta lite mer av all den här tiden innan jul. Jag kan absolut skapa julstämning med tända ljus och julmusik, men om jag hade haft snö också hade det varit betydligt mer effektfullt!
Jag läser hela tiden om att dom varnar för extrem kyla och snö hos oss och i Storbritannien, men jag börjar tro att den antingen inte kommer eller så kommer den typ efter jul.
Åh, jag vill bara ha lite snö. Nu.


Samma här! Hoppet försvinner liksom inte. Men såg på SMHI att det ska bli snö på söndag natt här i Upssala, så just nu sitter jag och hoppas stenhårt på det! :)

2013-11-20 // 08:18:29

Jag blir så ledsen om det inte är vitt ute på vårt bröllop :/

Svar: Det förstår jag. håller tummarna för er!
Johanna

2013-11-20 // 13:51:45

Hejsan. Mitt namn är sandra och jag har en fundering: jag undrar hur stora figurerna är som man får i mumins adventskalender. Såg nämligen att du haft en sådan kalender! Mvh Sandra

2013-11-20 // 18:05:41

Jag längtar också efter snö eller åtminstone frost . Det känns inte som slutet av november. Nu längtar jag verkligen till advent!

2013-11-20 // 22:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback