» En gammaldags jul

Vi brukar alltid ha olika teman på vår jul, och det involverar allt från maten till dukningen till presenterna. I år har Vi temat "en gammaldags jul" och när jag hittade det här på myrornas blev jag helt salig - det är ett måste att använda på vårt julbord! Och för bara 20 kr!

Har ni för övrigt några andra tips på hur man kan fira en riktigt gammaldags jul?







Vad roligt med olika teman! Vad har ni haft tidigare år? :)

Svar: vi har haft typ massa färgteman, som rosa, lila, rött, grönt och silver. och sen har vi kört återvinning ett år :)
Johanna

2013-10-29 // 06:27:29

Vilken underbar bok! Man kan ju hitta vad som helst i julväg på sånna ställen :)

Svar: ja det kan man faktiskt :)
Johanna

2013-10-29 // 11:10:00

Låter som ett bra tema på årets jul.

Svar: ja eller hur :)
Johanna

2013-10-29 // 13:33:56

Låter som ett super mysigt tema :-)

2013-10-29 // 13:48:03
» Liza

Vilket mysigt tema på julen!

Svar: tack :)
Johanna

2013-10-29 // 16:05:29
» Liza

Vilket mysigt tema på julen!

Svar: ja det känns så :)
Johanna

2013-10-29 // 16:05:30

Härligt med tema på julfirandet. Jag hade kört lite extra på naturmaterial, granris, halmdekorationer mm. Kanske titta på Astrid Lindgrens jul för lite inspiration?

Sv. Ja bokstavspärlor går att ha till mycket. Planerar att använda dem vid paketinslagning med!

Svar: ja, det låter ju faktiskt som en mycket bra ide :)
Johanna

2013-10-29 // 23:43:48
» Anna

Jag rekommenderar jultidningen (Julefrid) jag skrev om i detta inlägget: http://annasglittrigajulblogg.blogspot.se/2013/10/nya-jultidningar_31.html - jag har dock inte läst den.. men den ska ju handla om gammaldags julstämning, så den passar nog dig :) !

Svar: Ja men vad bra! Ska kolla i den!
Johanna

2013-11-01 // 06:30:56
» Sofie

Vilket kul tema! Och vilken bra idé att överhuvudtaget ha teman. Det måste jag prova någon jul :)

Något jag däremot gör varje jul är att baka pepparkakor från grunden med min egen hemmagjorda deg. Det måste väl vara rätt gammaldags. Istället för att fuska som man "alltid" gör idag och köper en färdig deg från butiken ;)

Svar: smart! det tycker jag verkligen är en gammeldags grej :) bra!
Johanna

2013-11-04 // 00:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback