» Fyll hela Sverige med jullbloggare

På http://annasglittrigajulblogg.blogspot.se fick vi julbloggare uppmaningen att svara på vissa frågor så hon kunde göra en karta och fylla i var i Sveriga alla vi julbloggare befann oss. Så jag passar på att svara på dom här, det var en riktigt rolig grejj tycker jag, hoppas vi fyller Sverige ;) 

 

1. Vart bor ni (det räcker med landskap alt. närmaste största stad, om ni inte vill skriva ut staden/orten/samhället)?

Jag bor i Eskilstuna :) 

2. Hur bor ni (villa, stuga, lägenhet...)?

Jag delar lägenhet med min man och vår kattunge Simba. 

3. Hur gamla (unga!) är ni?

Jag fyllde 22 år i år  :)

4. Hur länge har ni julbloggat?

Jag har julbloggat i 4 år tror jag, de senaste åren med avancerat och med fler inlägg än de tidigare åren. Det blir bara roligare och roligare tycker jag! Speciellt när man inser hur underbart det är att få samtala med andra som också älskar julen på samma sätt som en själv. 

5. Hur gillar ni att packa in era julklappar (färgglada paket, naturmaterial, cellofan..)?

Jag gillar att slå in dom så naturligt som möjligt, så det ser lite gammeldags och unikt ut liksom. Jag slår gärna in dom i tidningspapper, eller enfärgade papper, och sen lackar jag och rimmar på dom.

6. Hur pyntar ni utsidan av ert boende?

I år tänker jag ha en gran på balkongen och massa julslingor. Men det är typ det enda jag kan göra eftersom jag bor i en lägenhet. :(

7. Har ni julgran (riktig eller plast)? Och hur pyntar ni den?

Riktigt! Jag pyntar den enormt mycket, ju mer desto bättre känner jag!

8. När börjar ni julpynta?

Vill ni verkligen veta? Hm. tidig, gärna så tidigt det går. men definitivt i November iallafall, och inte i slutet av November då.

9. Brukar ni åka till Jul på Liseberg (alt. någon annan stor julmarknad)?

Jag har aldrig åkt på någon större julmarknad än Skansen julmarknad, men det vill jag åka på även i år. Jag skulle vilja åka till Liseberg också men det kräver lite mer tid och ekonomi liksom. 

10. Vem är er favorit-julvärd i SVT?

Ernst :)

11. Vilken doft förknippar ni mest med julen?

hm, svårt! Kanel tror jag, faktiskt. :) 



» Anna

Åh va kul att du vill vara med! :) Jag lägger till dig på kartan imorgon efter jobbet! och så hoppas vi att fler väljer att också vara med - tio stycken (elva med dig) redan - detta kan ju bli riktigt bra :)

Och va kul att vi planerar samma sak på bakongen, jag tänker också ha en julgran där :)

Svar: vad roligt! Ser fram emot det :)
Johanna

2013-10-07 // 22:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback