» Rim på paketen eller inte?

Brukar ni rimma på era paket på julen? Jag är personligen lite kluven, jag älskar rim men ibland kan det vara svårt att hinna med eller klara av att få till det. Kanske betyder det att man borde ta mer tid till julmys och att sitta stilla och ta det lugnt i för julen :) jag tycker också om känslan på julafton när alla sitter och läser sina rim och gissar, skrattar och funderar.

Hur som helst så brukar jag försöka att göra det, utan hjälp från så många internet tjänster som möjligt, då det blir mer personligt då. 
Vill man ha hjälp med rim finns det ju massa ställen dock, jag hittade en app för 9 kr som ska vara bra tydligen. 


Men hur brukar ni göra? Har ni något bra tips för en som vill Rimma men Tycker det är svårt? Hur kommer ni på alla de bra rimmen? :) 




Några jular har vi rimmat på paketen men nu var det längesedan. Jag tycker också det är roligare med egna personliga rim men det tar som du skriver tid. Kanske vi börjar rimma igen när barnen är stora och vi inte har så mycket avslutningar att åka på i december.

Svar: ja, jag förstår hur du menar. Man kan ju absolut variera sig mellan åren också :)
Johanna

2013-10-05 // 19:42:36

Vilken bra app! Vi rimmar inte, jag är inte så förtjust i det. Ofta kan man ju då lista ut vad det är i paketen...

Svar: haha ja så är det ju :)
Johanna

2013-10-05 // 19:49:58

Jag rimmar alltid på paketen och älskar att få rim på mina paket! Tycker det är så mysigt att göra när man inte ger bort så många paket, man drar liksom ut på det :) Älskar dessutom att sitta och klura och skriva små personliga rim till varje present!

2013-10-05 // 23:39:54

Vi rimmar inte på paketen och det har jag alltid känt är jättesorgligt. Är en ganska stor ordnörd och älskar sånt där, men eftersom ingen i min bekantskapskrets lägger ner samma tid och energi har jag fått ge upp denna tradition :) brukar rimma på "vanliga" paket ibland, då får de andra inte prestationsångest ;)

2013-10-06 // 20:42:40

Jag föredrar att lägga min tid på innehållet i paketet istället för inslagning eller rim. Jag har så mycket paket till min familj att jag inte skulle ha tid för något annat om jag skulle rimma också:)))

Svar: jag förstår, det är en bra prioritering tycker jag :)
Johanna

2013-10-08 // 14:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback