» Känner du någon som vill vara med i årets julkalender?

Passa då på att söka nu! Just nu söker dom killar och tjejer i åldern 9-12 år. 
 
Årets julkalender ska ju handla om familjen Hedenhös och hur dom uppfinner julen, och jag personligen är lite tveksam. Jag gillar ju det traditionella med julen, och jag vill inte gärna se när man försöker experimentera och hitta på nya julsaker eller förklaringar till julen. Men jag kanske blir förvånad, och det är superbra. Jag hoppas det :) Klippet som finns att se på hemsidan verkar ändå rätt bra, så jag hoppas det håller sig så :) 
 
 
 
På hemsidan ( http://www.svt.se/barnkanalen/julkalendrar-i-svt/ ) står följande anvisning:
 
"Kom till vår öppna drop-in uttagning:
Söndag 22/9 ELLER Söndag 29/9 kl.11.00-16.00
kl.11.30-16.00
Södergården, Götgatan 37, Stockholm
 

Ingen föranmälan eller förberedelser. Det är bara att komma dit någon gång mellan 11.30-16.00

Om du inte kan komma så maila en ansökan med foton. Skriv då namn, ålder, längd, hårfärg, ögonfärg intressen, adress, telefonnummer, mobilnummer, mailadress och var du bor. Om du har möjlighet så bifoga gärna även en videopresentation där du berättar kort om dig själv. Bra om du även bifogar kontaktuppgifter och foton även när du skickar videon.

Om filmfilen blir för stor för att maila så går det att skicka den med tex. gratisprogrammet Sprend. Skriv gärna ditt namn, ålder i ämnesraden i mailet.

Vi återkommer inom tre veckor efter vi har fått din ansökan om vi vill träffa dig för en provfilmning. Tyvärr så har vi inte möjlighet att höra av oss om du inte passar den här gången. Rollsättare Maggie Widstrand sparar alla ansökningar till kommande filmer.

Mail: [email protected]"

 



Synd att man är för gammal och inte bor i Stockholm :(

Svar: ja det är trist :(
Johanna

2013-09-26 // 19:23:09

Åh, det hade varit så kul om det uppebarat sig en lång kö av julbloggande julnördar som alla vill vara med i kalendern. När jag har skrivit den ska alla ni andra jultokar få vara med, inte bara barn =)

Svar: haha eller hur! :D det låter bra!
Johanna

2013-09-26 // 20:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback