» nu har jag äntligen smakat den!

 
För någon dag sedan kom det hem en flaska julmust från sodastream till posten som var min, och idag orkade jag äntligen hämta ut den. Eller ja, den kom väl typ igår men det känns ju som en evighet när man längtar efter något :) 
Min man och jag smakade den till middag idag och jag hade väldigt låga förväntningar kan jag säga, dels för att jag hade hört av många av er att den inte smakade något vidare men också för att jag någonstans tänkte:
hur kan man någonsin återskapa något så gott som julmust?
 

Och nej, jag tycker inte man kan återskapa alla typer av julmust själv hemma med hjälp av sin soda stream, men jag måste säga att det ändå smakade bra. Det smakade must, och det räcker för mig en kväll när man vill ha lite pepparkakor och enkel julmust. Jag blev faktiskt positivt förvånad. Vill man ha finare och mer exklusiv julmust smak så köper man självklart det, men för vardagligt hemmabruk liksom, blev jag verkligen nöjd. 
Den kommer jag dricka upp rätt fort gissar jag.
 
 
 
 
Hade tydligen en gammal bild i mitt förra inlägg om den, såhär ser flaskan ut idag :) 
 
 
 


» Annie

Vad härligt att den smakade ok! Då har du något så länge innan den 'riktiga' kommer... Och det bästa, du kan dricka det året om!

2014-08-13 // 21:05:26

Å vilken toppenidé ändå! Första gången jag hör talas om det. Must-smaken alltså. Inte soda stream. Hehe

Svar: Ja det är en väldigt bra grejj tycker jag )
Johanna

2014-08-13 // 21:09:18

Åh vad jag saknar julmusten! Och så en pepparkaka på det så klart! :)

Svar: Absolut!
Johanna

2014-08-13 // 23:19:00

Jag saknar julmust ganska mycket just nu, kanske borde köpa en sån till våran Soda Stream också!

Svar: Ja du kan ju testa iallafall :)
Johanna

2014-08-13 // 23:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback