» Snö!

Jag vet att man knappast kan kalla det mycket snö, men visst blev jag lite glad när jag läste på expressen idag om att det hade snöat lite uppemot gävle! Vi får nog vänta bra länge innan snön kommer på riktigt, och visst borde man nog snarare oroa sig över hur konstigt vädret beter sig, men det är svårt när man längtar efter kyla och snö :)


Det står på http://www.expressen.se/ : (bilderna är också därifrån)
 

"Vintern kommer tidigt i Bomhus utanför Gävle.

Men Wilma, 4, klagar inte på att det helt plötsligt blev busväder den vackra augustidagen. Hon har precis gjort höstens första snöängel.

På bara en halvtimme förvandlade hagelskuren Bomhus till ett riktigt vinterlandskap.

– Himlen blev helt svart. Sen började det att hagla, åska och snöa samtidigt. Helt extremt, jag har aldrig varit med om något liknande, säger Helena som är Wilmas mormor.

Svårframkomligt

Lagret av hagel blev så tjockt att mycket av det fortfarande ligger kvar.

– Jag kunde inte ens dra min cykel genom det, säger Helena.

Men Wilma var desto mer entusiastisk över det extrema vädret.

– När jag hämtade henne på dagis var hon helt fascinerad. "Nu blir det vinter" sa hon upprymt, berättar Helena.

"Tänkt bygga snögubbe"

Sedan gjorde Wilma det som torde vara Sveriges första snöängel.

– Hon hade tänkt bygga en snögubbe också, säger Helena.

Men ska man tro väderprognosen får hon nog vänta ett tag innan det går"

 

 
 

 



Väldigt lokalt tyvärr :/ Jag bor inne i Gävle och här var det åska och regn, men inget vitt alls! Däremot så sjönk temperaturen utomhus väldigt snabbt!

Svar: Äsch då :/
Johanna

2014-08-22 // 15:06:51
» Annie

Å vad jag längtar till snön kommer..!

Svar: jag också!
Johanna

2014-08-22 // 21:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback