» Dekorationstips från Findus

 Hittade lite dekorationstips på http://www.findus.se/ som jag tänkte dela med mig av. En del av dem var riktigt bra tycker jag :) Däremot så plockar jag hellre egna kottar än köper i affären. 
 
 

1. Med en kotte och en ljushållare skapar du enkelt julens mest originella ljusstake. Bäst resultat får du med prydnadskottar från blomsteraffären. Ljushållare hittar du i närmaste hobbybutik.

2. Att blanda stilar i uppläggningsfat och grytor är ett enkelt sätt att addera charm. Låt arvegods och loppisfynd samsas med finporslin och rustika järngrytor.

3. Häll upp julmusten i en stilren glaskanna så höjs julstämningen genast några snäpp.

4. Helgens mat ska vara en fest för både mage och öga. Ett knippe grönkål, några rubinröda betor och glänsande juläpplen blir en vacker dekoration på julbordet.

5. Botanisera på loppisar och i secondhandbutiker. Där finns ofta fina, gamla handdukar, bonader och broderier för en billig penning.

6. Kottar, granris och grenar från skogen blir stämningshöjande och doftrika inslag på julbordet.

 
 
 


Bra tips jag ska ta till mig :-)

2014-12-15 // 19:12:32

Eftersom du/ni gillar spel så tror jag det här passar. Speciellt eftersom du är som mig - det ska vara lite lätt att ta fram och spela klart!

2014-12-15 // 20:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback