» Ischoklad

Nu är det äntligen daga för lite julbak här hemma, vilket passar perfekt nu när jag har min ena syster och hennes barn här.
Det som står på menyn ikväll är dels mjuka polkaskumrutor, men även två satser ischoklad. Jag brukar alltid göra massor av olika sorter Ischoklad, men vi äter aldrig upp allt, så nu har jag begränsat mig lite. 
Det blir vanlig Ischoklad samt Ischoklad med hälften nougat. Är polkarutorna goda, som är en nyhet för oss, så kommer receptet upp senare ikväll. :) 

Såhär gör jag:

1. Smält 100 gram ljus choklad tillsammans med 50 gram kokosfett i ett vattenbad eller i micron. 
2. Häll upp Smeten i ischokladformar
3. Låt stå kallt och svalna 
4. Klart! 

För att göra varianten med nougat så smälter jag bara 100 gram nougat och häller ovanpå när chokladen smält, och låter även detta svalna. Då har jag ju självklart bara fyllt formarna till hälften med choklad och kokosfett blandningen 









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback