» Julklappsinsamling

Jag blev så glad när jag såg idag att det även här i Eskilstuna finns en insamling för Julklappar till barn som annars inte skulle fått några. Jag ska absolut ta och kolla hemma om jag har något över, och även ta någon vända till några second hand butiker och kolla på billiga leksaker. Kolla gärna om ni inte har någon liknande insamling i eran stad. :) Bra intitativ tycker jag! 
 
 


En tanke är ickså att köpa nytt. Det kanske är då att de barn som främst behöver detta, aldrig får något som är nytt? Alltid ärver...
Till mina egna barn blir det en hel del second hand, men inte bara.
De skrev om detta - "Julklappsappellen" (finns på fb). Tycker de hade en poäng.

Men ändå, glad att fler tänker som du! Tänker på andra barn också. Och undrar stilla - är det bara vi mödrar som gör det?

2014-12-03 // 11:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback