» Julklappstips - Vinylskålar

Det finns många roliga saker man kan göra hemma till jullappar, men en sak som VERKLIGEN är enkel är vinylskålar. Ni kanske sett dem? 
 
 
Det här kortet är taget ifrån Pinterst eftersom jag av olika skäl inte kan visa mina egna här på bloggen, men jag och Erik gjorde likadana igår och jag tänkte nu beskriva hur man gör. 
 
1. Sätt ugnen på 100 grader.
2. Ställ in en ungsfast form i ugnen, en sockerkaksform använde vi.
3. När ugnen är varm, lägg vinylskivan ovanpå formen.
4. Håll koll på vinylen och se efter när den börjat mjukna. Detta tar bara några minuter. 
5. Lyft ut vinylskivan och lägg den i en vald skål. På det sättet ger du skålen form, så olika skålar skapar olika resultat. Böj sedan kanterna som du vill ha dem, men det tar inte lång tid för vinylen att stelna så du får skynda dig lite. Använd handskar när du plockar ur vinylen ur ugnen, för det blir varmt.
 

Färdigt! Perfekt julklapp tycker jag, som tar mindre än 15 minuter att göra. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback