» Julutmaningen

Jag har skrivit om det förr, men vill gärna skriva om deti gen. För mig betyder det här så mycket, och jag blir ständigt påmind om hur bra vi har det jämfört med många andra. Dela gärna det här med era vänner, och om ni har möjlighet, sätt in några kronor på insamlingen så vi kan ge en bättre Jul till dem så behöver det mest. 
 
För mig, och säkert för många andra av er också, skulle julen inte vara sig lik alls utan familjen, vännerna och värmen.
Jag älskar att pynta, städa, baka och förebereda för den där underbara månaden December när jag får umgås med alla jag älskar och skämma bort dom med presenter och godsaker. 
Hela månaden är bara ett enda stort skäl till att fira och ha mysigt, eller hur?
Jag älskar det. Det är magiskt.
 
Det som inte är magiskt är att alla inte får en sådan jul, och det gör ont i mig att tänka på det.
Det gör ont att tänka på alla som lider brist på mat, kläder eller hem när jag bara njuter och frossar.
Det gör ont att tänka på dom som förlorat sin mamma, pappa eller sitt barn, medans jag får hålla mitt första i famnen den här julen tillsammans med hela min stora familj.
 
Därför kan jag inte gå den här julen förbi utan att göra något. 
Jag har starat en insamling som heter julutmaningen, och den handlar precis om det jag skrivit.
Om alla dom som inte har någon eller något alls den här julen.
Om dom som bor på sopptippar eller ligger på sjukhus. 
 
Det är en utmaningen för oss, att ge vidare av det vi har. Att älska våra medmänniskor i världen. 
En utmaning att ge lite av det vi har till någon vi aldrig kommer träffa, men som kan få en bättre tid på jorden på grund av oss.
 
Jag har en länk som ni ser överst på min blogg, och den kommer sitta där fram till julafton då insamlingen stängs ner. 
Mitt mål är att vi tillsammans ska kunna ge 10 000 kr till detta. Det är verkligen inte omöjligt om jag ser på min statistik över läsare. Om bara 100 personer av er alla kunde ge 100 kr, så vore vi där. 
Kan någon bara ge 10 kr, så betyder det massor.
 
Det skulle betyda massor för mig om ni ville dela detta, och se till att den här julen verkligen blir lite extra magisk. 
Tack på förhand. Tillsammans kan vi göra skillnad. 
 
http://insamling.pmu.se/campaign/julutmaningen
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback