» Julkänslor igen...

Så fort julen var över försvann mina julkänslor, som vanligt. Alla dekortioner skulle tas ner, alla gardiner skulle tas ner och allt julgodis skulle kastas.
Av någon anledning blir det alltid så direkt efter jul. Jag är så hyper inför det att jag nästan helt tappar lusten efteråt. 
 
Sen, kommer det där finurliga tillbaka igen. Det är svårt att veta hur eller när men julkänslorna kan bara dyka upp lite var som helst.
Just nu kom dom tillbaka med snön. Det har nästan varit vär hos oss, Vi har sett blommor komma upp ur marken och gått i bara tjocktröja och druckit kaffe utomhus. Sen kom snön tillbaka,och då kom något slags sug tillbaka också. 
 
Så igår bakade jag en (trots min hemska förkylning som knappt får mig att orka stå mer än 5 minuter, så då förstår ni hur gärna jag ville ha den) mjuk pepparkaka och idag har jag lyssnat på julmusik. 
Jag längtar jättemycket efter sommaren, speciellt allt härligt som kommer hända då, men ändå finns det en harmoni i det här med julen som inte vill släppa taget om mig helt.
 
It's the most wonderful time of the year...
 
 ( Kortet är tagiti Stockholm när jag och min man var där i vintras. Underbara dekorationer.)


» Kirsi

Förstår dig helt och hållet 😁

Svar: Vilken tur! :D
Johanna

2014-03-20 // 19:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback