» En vecka kvar till advent

Om exakt en vecka är det första advent. 
Det är ju helt galet!
Jag tycker alltid jag är ute i så god tid men sen plötsligt står man där med en vecka kvar och fattar inte vart tiden tagen vägen. 

Den här veckan som kommer lär bli fylld av julstök. Jag vet inte hur det är för er, menbjagvhar alltid en checklista med saker som ska hinna bli klara till första advent, och listan är rätt så lång. 

I år blir listan dessutom ännu längre, för måndagen efter första advent kommer det hit en person som jag inte kan berätta vad hon ska göra, men det krävs att det är julpyntat till Max iallafall. 

Här är min att göra till första advent lista för 2014:
Sätta upp julgardiner och ta fram juldukar
Ställa fram elljusstakar och stjärnor 
Ta fram julpyntet 
Baka lussebullar och pepparkakor. Pepparkakorna bakas tillsammans med delar av vår familj, så vi trängs 20 pers i min mammas kök nästa lördag för att se till att dem är klara till söndagen! 
Baka lite bröd (vört bland annat) som jag kan frysa ner hon mamma nästa helg 
Göra äppelmos som jag kan frysa ner hos mamma nästa helg 

Vad vill ni ha klart till första advent hemma hos er? :)





oj, det är mycket som ska bli klart! Först av allt måste jag gjuta ljus, sätta upp gardiner, pynta huset, baka pepparkakshus, gjuta tvålar och göra lite girlanger :)

2014-11-23 // 18:49:17

Jag vill också ha det mesta klart! Man vill ju kunna njuta innan december är över..! :)

2014-11-24 // 08:42:42

Jag vill alltid ha fram ljusstakar och granen :D

2014-11-24 // 12:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback