» Grannarna måste tro vi är tokiga

Ja, efter vad som hände inatt tror jag nog att det mycket möjligt kan göra det. 
Tro att vi är tokiga alltså.
Jag brukar alltid somna med lite musik på, och sedan mitt i natten någong gång stängs den av automatiskt utan att jag märker det. Så är det alltid, så därför blev jag lite förvånad när jag vaknade imorrse och märkte att musiken var på.
Först tänkte jag att det måste varit min man som vaknat och satt igång den igen utan att jag märkt något, men jag kunde inte riktigt släppa tanken på att något kändes konstigt.
Efter en stunds intensivt lyssnande insåg jag att det var julmusik jag lyssnade på, och då blev det hela mycket mer konstigt. Min man skulle aldrig sätta på julmusik mitt i natten, hur mycket han än skulle längta efter julen.
 
Då slog det mig, ljudet kom inte ifrån vårt sovrum. Utan ifrån vårt vardagsrum.
Vi har två katter, och det brukar hända att dom bråkar och jagas och ibland springer in i stereon och sätter på musiken utan att mena det. Så var det inte inatt, utan inatt hade dom lyckats hoppa upp på datorn som vi kopplat in till tvn igår för att se på film, starta spotify och sätta igång min jullista.
 
Det lät rätt högt inne i vardagsrummet kan jag lova, jag får bara hoppas att det inte hade gjort det så länge....
Dom hade ju bra smak iallafall, mina juliga katter. 
 
 


Du har uppfostrat katterna väl, haha ;)

Svar: haha eller hur :)
Johanna

2014-11-09 // 19:16:10

Söta katter med bra musiksmak :)

Svar: tack :)
Johanna

2014-11-10 // 11:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback