» aladdinasken

Ingen av er har väl lyckats missa nyheten med Aladdinasken i år? Det verkar verkligen vara något som upprör människor, även mina vänner som inte är jultokiga som jag har delat nyheten på facebook redan.
Såhär skriver Aladdinasken på facebook:
 
"Hej alla Aladdinfans,

Snart är julen här och Aladdintiden med den. I år fyller Aladdin 75 år och därför blir julen lite extra spännande. Vi lanserar en jubileumsask i begränsad upplaga och vi har även utvecklat den traditionella Aladdinaskens utseende och innehåll. Den stora förändringen hittar vi inne i asken där vi har bytt ut två smaker, Körsbär i Likör och Trillingnöt, för att lämna plats till två nya, Hallonlakrits och Fläderblom. Några av er känner säkert igen Hallonlakrits, den var nämligen er favoritsmak i Pralinmaskin-spelet. Fläderblomspralinen har tagits fram i samarbete med Josefine Baummann som blev Årets Konditor 2011. 

Det här är en stor förändring som vi är säkra på kommer att göra Aladdinasken ännu mer spännande, men även väcka en del uppmärksamhet. Vi hoppas att många kommer bli glada över att testa de nya smakerna, men vi förstår såklart att några av er kommer att bli besvikna för att vi tagit bort just era favoriter. Under Aladdinaskens 75 åriga historia har 50 smaker kommit och gått, och det är det ständiga utvecklingsarbetet som har gjort Aladdin till Sveriges populäraste chokladask. För det är ju så att tiden läker alla sår, även sådana av saknad choklad. "
 

 
Personligen tycker jag det är rätt så spännande att dom gör om lite! Visst, jag kommer sakna trillingnöten, men likören kommer jag verkligen inte smaka. Och fläderblom tycker jag ändå låter rätt så spännande ändå. Jag ser fram emot att köpa en ask så fort den kommer ut :)
 
Vad tycker ni andra? 


Tycker det är lite o-juligt med fläder. Men å andra sidan gillar jag ju fläder, så egentligen kan jag inte smaka. Hallon-lakrits tror jag också kan vara god! :)

2014-10-01 // 20:01:26

Menade såklart klaga, inte smaka, haha.

2014-10-01 // 20:03:15
» Sanna

Jag tycker också det är lite kul att de förnyar sig lite! Fast det är ju lite bittert att de tog bort just min favorit! ;) (trillingnöten då såklart)

Svar: ja det var lite synd, håller med. :)
Johanna

2014-10-03 // 15:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback