» Christmas in Handcuffs

 
 
Tiden går sakta här hemma i soffan, och julfilmerna rullar under tiden jag sitter och knåpar ihop julklappar av olika slag. (Jag och min man ska försöka göra så mycket egengjorda julklappar i år som möjligt - önska oss lycka till!) 

Så för någon dag sedan passade jag på och såg den här rätt så charmiga filmen, "Christmas in handcuffs". 
 
Handlingen är rätt förutsägbar, men den var ändå bättre än jag trodde den skulle vara. En rätt så vilsen konstnär som precis sumpat en viktig arbetsintervju, ska fira jul med sina föräldrar ute i skogen när hennes pojkvän väljer att göra slut med henne. I desperation över att behöva komma hem till sina föräldrar både utan att ha fått jobbet dom hjälpt henne med, och kille, kidnappar hon en av kunderna på fiket hon extraknäcker på och tar med honom som gäst över jul.
 
Även om man kan räkna ut vad som kommer hända, så var det en mysig film att ha på i bakgrunden när man sitter och gör något annat. :)


» Ammie

Gillar den filmen och som du skriver en mysig film att ha på i bakgrunden när man pysslar med annat, något jag har en förmåga att göra varje gång jag tittar på film.

Svar: haha ja jag också. Vet inte varför, men jag har extremt svårt att sitta still och titta på film och inte göra något under tiden :P
Johanna

2014-10-20 // 13:40:01

Kul med egengjorda julklappar. Det brukar oftast uppskattas då man verkligen lagt ner tid på att fixa något

Svar: ja det tycker jag också :)
Johanna

2014-10-20 // 15:24:39

Jag försöker också göra så många julklappar själv, gärna återvinna så mycket som möjligt också.. Men det är inte så lätt :P
Men du, jag har funderat lite.. Streamar du alla julfilmerna någonstans ifrån, eller tittar du på youtube? Jag har också ett sug efter julfilmer men det finns inte så mycket bra på Netflix.

Svar: En del finns ju på youtube, men sedan har min man på något sätt fixat så vi kan se på amerikanska netflix i datorn. Man ska fixa något med någon kod. jag är inte så händig, men man kan tydligen bara googla på det där så ska man hitta hur man ska göra. Och där finns det en hel del julfilmer :)
Johanna

2014-10-20 // 16:01:52

Är så glad över att du tipsar om julfilmer som man aldrig hört talas om! Jag planerar maraton ;)

2014-10-20 // 20:24:46

åååh, alla dessa julfilmer! det gillas :)

Sv: jaa, delar gärna med mig av snön! :) Men då gäller det att skynda för redan till helgen ska det bli mildare även här!

2014-10-20 // 22:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback