» Första Sagoskatten JUL

 
 
I år släpper Rabén&Sjögren en antologi med en rad älskade julsagor, julsånger och annat smått och gott som dom tycker hör julen till. Många av inslagen är illustrerade av Catarina Krussval. 
 Boken innehåller också en cd med 12 jullåtar.
 
Jag blev så glad när den här boken trillade ner i brevlådan, och jag tycker att den håller en god klass. Den innehåller både klassiska julsagor som jag minns att jag läste när jag var liten, men även nyare julsagor som nog lite yngre barn kan relatera bra till. För egen del blev jag övverlycklig när jag såg att dom tagit med "Tomtegröt och Tulpaner" eftersom jag älskade dom gubbarna när jag var yngre. :) 
 
 
Något som också var lite roligt var de illustrerade julsångerna dom tagit med. Antingen fanns det som ett uppslag såhär som bilden nedan, eller målade i en serietecknarform som blev som en berättelse. 
 
 
 
Dom har också valt att ha med några sidor på slutet där de ger tips på bra jullekar och julpyssel. Väldigt roligt!
 
 
 
 
Man kan självklart köpa boken på flera ställen, men på bokus finns den för endast 119 kr. Jag har inte hunnit provläsa den med mina syskonbarn än, men har ni barn eller känner barn som gillar att läsa tror jag det här kan vara en fin gåva :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback