» Jultidningsmys

 
För det första vill jag tacka för alla bra tips jag fick på förra inlägget om stjärntemat. Jag fick hur många bra tips som helst och jag måste verkligen ta och skriva upp dom i lugn och ro och fundera över vad jag ska göra. Tack! Är det fortfarande någon som har något bra tips på lager så tar jag tacksamt emot,det :)
 
För det andra har jag helt glömt bort att tacka http://helenesjul.blogspot.se/ för att hon skrev om mig i sitt inlägg om bloggkärlek och fick mig att fortsätta på den trenden. Jag tänkte jag skulle nämnt det i mitt inlägg om bloggkärleken men det glömdes bort av någon anledning. Jag tycker det är superbra att vi skriver om varandras bloggar och sprider värme, och jag blir alldeles varm inombord när jag ser alla som nämnt min blogg tillexempel. Att någon läser min blogg och tycker den är bra gör mig varm och glad :) så Tack Helene! Sorry att det kom lite i efterhand. 
 
Min mamma har ganska nyss flyttat till samma stad som mig, vilket känns helt underbart och overkligt på samma gång. Vi har bott ifrån varandra ett tag, men även osm vuxen behöver man sin mamma. Det liksom går inte att ändra på det. 
 
Så ikväll var jag och Erik över till mina föräldrar för lite allmänt mys med middag och sällskap, men mamma överaskade mig med att ha köpt dessa två tidningar för oss att titta i samt en hel drös med julpynt från secod hand till mig. Julpyntet visar jag nog imorgon, är rätt trött nu och orkar inte plocka upp det upp påsen, men tidningarna tänkte jag skriva lite kort om iallafall. 
 
Året runts Jul Mat&Bak var nog den tidningen av dessa två som föll mig mest i smaken. En hel del recept kommer jag aldrig testa, som alltid, men det fanns en hel del när det kommer till bakning och desserter som jag är rätt sugen att ge mig på. Samt en del bröd tror jag...
 
Den andra tidningen, nja...Den var nog helt enkelt inte i min smak. Det är alltid roligt att läsa om gammeldags jular och det fanns en del recept på klassisk julmat som jag kan tänka mig spara. Men jag skulle nog inte köpt den själv, det var lite för mycket artiklar och långa inlägg för min smak. Jag gillar inspirerande bilder och pysselförslag mer :)
 
 
 


» Lina

Vilken toppenmamma du verkar ha! Mys att ni bor nära varandra igen.

Svar: ja det är verkligen mysigt :)
Johanna

2014-10-18 // 21:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback