» Lite annorlunda julig lista

Hittade den här listan hos http://julkulturcramar.wordpress.com/ och kände direkt att jag ville fylla i den. Lite roligare än dom vanliga listorna kände jag, kanske kan ni lära känna mig liiiiite bättre genom den här :)

Jag kan tänka på julen året om och bli glad i sinnet. För mig finns det ingen årstid som sätter stopp för julmagin :)

Jag vill aldrig fira jul i ett land utan kyla och snö.

 (Det här kortet tog min man under en vinterpromenad när det var så kallt att tillochmed ögonransarna blev frysta. Hur kan man inte älska det. 

Jag borde börja handla och fixa julklappar mycket tidigare än jag gör, men på något sätt tror jag alltid att jag ska hinna med det senare, vilket jag aldrig gör.

Jag har aldrig slutat titta på julkalendern på tv.

Jag skulle önska att julen kunde vara lika underbar för alla familjer och människor i världen. 

Jag gillar gäster som kommer över med aladdin askar eftersom jag aldrig köper dom till mig själv, men älskar dom.

Jag älskar vår tradition av att pappa läser julevangeliet och sjunger "giv mig ej guld, ej glans ej prakt" innan vi öppnar paketen, det är en tradition som min man måste ta över till våra barn har jag bestämt.

Jag måste ha en mistel hemma, det är juldekorationernas dekoration för mig.

Jag behöver få vara tillsammans med min familj på jul, annars infinner sig inte julstämningen. 

Jag får alltid alldeles för mycket paket, om man jämför med vad jag behöver, men samtidigt älskar jag paket, så det är lite svårt det där...

Jag har inte smakat äggtoddy, något jag skulle vilja göra däremot.

Jag kan inte göra knäck, det blir alltid fel. 

Jag vill inte vara magsjuk på julen eller i mellandagarna, vilket hände förra året. Extremt tråkigt.

Jag borde inte vara uppe så sent natten innan julafton, men det har blivit någon slags tradition sedan jag var liten och det skulle kännas väldigt konstigt att lägga sig tidigt nu bara för det.

Jag gillar inte sillsallad, förstår inte varför vi ska ha med det på julbordet alls.

Jag älskar inte att vara utan mina katter på jul, men det blir svårt att frakta dom överallt dit vi åker...:(

Jag måste inte ta om på julmaten 3 gånger men det känns aldrig som att man kan äta sig mätt på julbordet av någon anledning.

Jag behöver inte ett broderi i julklapp men skulle bli väldigt glad om jag fick det. 



Kul att du antog utmaningen!
Verkligen en bra lista! Det där med sillsallad förstod jag inte vad du menade =0) Måste alltid äta lite, eftersom det är jag som gör den i min familj!

Jag håller med dig att man önskar att julen skulle vara lika underbar för alla!

2014-10-16 // 11:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback