» Lite musik och ännu fler längtare

Jag har varit inte varit så aktiv på bloggen nu under helgen, både när det kommer till att blogga och att läsa andras bloggar. Tröttheten har helt enkelt tagit lite överhanden, och dessutom har vi haft gäster hela dagen igår, och jag har bestämt mig för att försöka låta tekniken komma i andra hand när det kommer till vänner och gemenskap. Så då fick bloggen klara sig själv. För visst kan det kännas som att alla sitter med sina telefoner uppe ibland när tanken egentligen är att man ska umgås? 
Det är faktiskt något jag skulle önska vi kunde genomföra hemma hos oss  jul, en TELEFONFRI jul. Alltså, bortsett från samtal och viktiga grejjer man kan behöva fixa. Men tänk att ha hela julafton bara för dig och din familj, dom du ändå har tänkt fira med, utan notiser från facebook eller inlägg man bara måste posta på bloggen. 
Så vill jag ha det iallafall, och jag ska se om jag kan lyckas få några till från familjen med på att skära ner lite på telefonanvändandet den stora dagen...
 
Så jag har massor att läsa ikapp mig på, lär ta halva dagen känns det som! Vad alla bloggar! 
 
 
Startar med att dela ännu en av mina favoritlåtar, och en lista som jag hittade på http://julpussar.wordpress.com/
Och nej, den här låten ska spelar i original version. 
Den kommer från Amelias hemsida och visar att det uppenbarligen inte bara är vi som längtar efter jul just nu. 
Listan hittar ni här: http://www.amelia.se/artiklar/20-juliga-saker-vi-alla-drommer-om-just-nu/
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback