» Pepparkakor från Dufvenkrooks

 
Förra veckan fick jag hem ett efterlängtat paket på posten innehållandes en hel del glöggnyheter från Dufvenkrooks. Förrutom Julmust är ju glögg den dryck jag dricker mest av under julen, så det kändes superroligt att få chans att testa det nya smakerna. 
 
Först ut att testat var dock ingen glögg, utan deras egna pepparkakor. Jag kunde helt enkelt inte bärga mig utan min man (som också tagit det underbart fina kortet) och jag slet upp förpackningen på en gång och provsmakade.
Till en början blev vi båda lite besvikna kan jag nog säga. Vi tyckte dom var goda, men smakade ungefär som vanliga pepparkakor fast i en lyxigare design.
Men smake har vuxit på mig, och jag har insett att det trots allt finns vissa skillnader på dessa pepparkakor jämfört med andra.
För det första är kakorna i sig väldigt krispiga, och hårda. Det finns också en eftersmak som är starkare än hos "vanliga" pepparkakor, mer kryddig. Dom smakar lite mer, helt enkelt, men ändå inte så mycket att det känns konstigt eller ovanligt.
 
Jag kan erkänna att dom i princip är slut här hemma nu, men jag vet inte om jag skulle köpa några fler. Jag älskar burken, och kommer dom ha olika design varje år på sina pepparkaksburkar blir det absolut något att samla på.
Kanste att jag köper in någon förpackning till för lite lyxiare tillfällen, för lyxiga var dom. :)
 
 


Jag håller med om att det var en riktig lyxpepparkaka! :)

Svar: ja verkligen. Måste nog köpa in ett paket till i jul iallafall, att ha vid något speciellt tillfälle :)
Johanna

2014-10-17 // 16:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback