» Provsmakning - Glögg med smak av portvin & Fikon

 
Sitter här med russinfingrar efter att ha diskat upp all disk från middagsbjudningen, men det är det lätt värt. Det finns få saker som är så mysigt som att få bjuda vänner eller familj på mat, duka fint och ha tända ljus och musik på. 
När jag ändå hade mina föräldrar över, som jag skrev om tidigare, passade jag på att bjuda dom på nyheten jag fått hem från Dufvenkrooks, deras glögg med smak av Portvin & Fikon. Passande nog kom min syster med hennes 3 barn exakt i tid till detta, så vi blev en hel drös som smakade av flaskan.
 
Jag kan ärligt säga att jag var lite skeptisk till det först, innan jag smakat. Jag tyckte inte det lät så gott, liksom. Men redan när jag öppnade flaskan så började det dofta ljuvligt. 
Och ja, jag skulle nästan vilja kalla smaken det också. Iallafall för mig.
 
Glöggen är väldigt söt, så gillar man inte sött är det nog inte så bra att köpa på sig massor av den här glöggen. För mig var smaken av fikon markant, det smakade nästan lite russin, men fikon och russin är ju väldigt lika.  Jag brukar inte dricka glögg med alkohol i, för jag tycker inte smaken av alkohol ska överta glöggsmaken, men den här glöggen smakar inte alkohol alls. (Innehållet är enbart 2,25 procent också)
 
Hemma hos oss blev alla som smakade överväldigade av glöggen, även min systerdotter på 11 år. En person i sällskapet tyckte den var söt, men det har jag ju redan nämnt för er. 
 
Jag tror vi kommer köpa hem den här glöggen i jul, absolut till vår glöggfest som jag försöker planera mellan all annan planering. Jag skulle rekommendera er att smaka den också :)
 
 


Jag tycker inte heller att glöggen låter god - så jag kanske också ska ge den en chans!

2014-10-19 // 21:32:12

SV: Min handarbetsblogg för en tynande tillvaro - men mönstret på raggsockor är bra!

2014-10-19 // 21:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback