» Knäck - äntligen blev den bra!

Jag har nästan alltid låtit bli att göra knäck, eftersom jag tycker det är så svårt. Jag bränner mig mest och sen blir knäcken ändå alltid rinnig. Detsamma gäller för kola, som jag annars alltid längtar efter att göra - ofta låter jag bli för att det är svårt.
Men i år blev knäcken perfekt, och det får jag tacka min man för :)
Han stod tålmodigt och rörde och rörde och gjorde det där konstiga kulprovet som hag aldrig fattat.

Och tada! Knäcken blev perfekt :) 


Vår knäck är gjort på: 
1 dl vispgrädde
1 dl ljus sirap
1 dl strösocker 
Hackad mandel till ungefär hälften av formarna 

Har ni något julgodis som ni tycker är sådär supersvåra att göra men ändå älskar?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback