» Lucia


Igår var det ju lucia, och det är faktiskt en av mina favorit dagar under december.
Jag vet inte varför, men det är som ett riktmärke för julen på något sätt.
Nu är det bara 10 dagar kvar till jul, det är okej att jula hur mycket man vill och nu måste man sätta igång med allt så man hinner.

Vi hade en ganska intensiv dag igår, då vi först medverkade på Gudtjänst 11:00 där Erik spelade och sedan predikade han på ytterligare en Gudtjänst 18:00, så på dagen blev det inget direkt lucia firande. Men på morgonen körde vi det traditionsenliga lucia firandet framför tvn :)
Vi hade dukat upp med lussebullar, pepparkakor och supergott knäckebröd som min man bakat dagen innan (lägger ut recept på det senare) och sen såg vi på lucia på TV4 från 06:30 till 08:00.
Jag vill alltid starta lucia så, perfekt start på dagen tycker jag :)

Hur firade ni lucia?


Visst är det mysigt med lucia. För min del blev det Lucia framför TV:n på morgonen och sedan julmarknad, riktigt mysigt :)

2015-12-14 // 16:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback