» Boktips - Ellen och Olle sjunger

Hemma hos oss blir det mycket bokläsandet och sjungande just nu,då jag har en grabb på 8 månader som älskar när jag sjunger och läser med honom.
Därför gick vi till bibblan förra veckan och lånade hem ett gäng böcker, och jag måste bara tipsa om några riktigt fantastiska julböcker! 
Det finns en bokserie som heter : " Ellen och Olle sjunger ", och det är kända barnsånger med bilder till. 
Jag lånse hem "sockerbagaren" men det finns även "Tre pepparkaksgubbar" och "i ett hus.."

Jag tycker den här boken är fantastisk! Inte bara kan man sjunga tillsammans ur den, det är jättevacker bilder och även om det är mitt i sommaren infinner sig faktiskt en viss julkänsla..




 


» Annie

Tänk vad mysigt det blir med allt juligt för din lilla son:) När jag jobbade som Nanny i England så älskade jag att läsa julsagor för barnen - man får chans att vara barn igen liksom:)

2015-07-08 // 22:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback