» Julmarknad - äntligen!

I skrivande stund sitter jag och jonah och väntar på att få äta vårt traditionella julfika såhär på första advent ( alltså väntar vi på att pappa ska komma upp) men jag tänkte nämna lite kort vad vi gjorde igår.
Det var en riktigt julig dag, som startades med pepparkaksbak tillsammans med alla syskon (inlägg om det kommer senare) och som avslutades med julmarknad i Eskilstuna. 
Jag älskar att gå på julmarknad men av flera skäl har det inte blivit av i år så det var extra roligt för mig igår :)

Marknaden vi var på var en liten, traditionell marknad men det är helt i min smak. Vi kom dit lagom till att det var dans kring granen och alla barnen fick en godispåse av tomten - även jonah. Några av hans kusiner åkte ett tomte tåg som drevs av en traktor som tomten körde, och vi strosade runt bland alla stånden.
Jag handlade inte så mycket, men en mistel blev det och en strut med brända mandlar. Min mamma köpte också en strut med pepparkakskola till oss som vi inte hunnit smaka än, men som jag hoppas supermycket på :) 
Tyvärr blev det mörkt rätt snabbt och kallt också, och med en son som hela tiden drar av sig mössa och vantar kunde vi inte gå runt mer på stan, fast det var både lucia kröning och tändning av ljusen i granen på stora torget.
Det kanske blir nästa år :)


Nej nu ska vi väcka pappa och morgonfika!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback