» Advents längtan

Idag är det bara 50 dagar kvar till 1:a advent och jag längtar så!
För många är det då som julpyntet sakta börjar dyka fram, men det kommer nog upp fortare hos oss, det gör det alltid. 
Speciellt alla ljusslingor och ljusstakar, dom vill jag ha fram så fort det blir mörkt ute.

Har spenderat en del av dagen på Pinterest ( där kan man ju lätt fastna om man säger så... ) och hittade en del bilder som iallafall inspirerade mig inför advent. 





Jag tycker om adventsljusstakar som inte är svåra att göra, och som är lite annorlunda än dom man köper i affär även om jag också har en och annan sån såklart. 
Jag brukar använda blockljus och ställa i antingen gamla krukor, eller på fat bara med fina saker runt som typ godis. 
(Japp, godis är fint i vårt hem, både att äta och dekorera med) 
Jag gillade dessa 4 bilder just för att dom var lite speciella, och jag undrar hur jag ska göra ljusstaken i år. Den måste ju vara rätt barnvänlig, eftersom jonah nu springer omkring för egen maskin och tar tag i allt han når. Så det gäller att klura lite.

Hur brukar ni ha era adventsljus? 


Vilka fina adventsljusstakar, mysiga! Min första adventsljusstake hade jag gjort själv i trolldeg, men den höll länge ! Därefter köpte jag en svart i smide och den har vi haft i 20 år nu. Jag brukar knuta spetsband runt ljusen. Något år har vi haft två adventsljusstakar och då har jag t.ex använt blockljus på en zinkbricka och dekorerat runt om. Bla med polkagrisar :)

2015-10-08 // 21:07:24

Ps går det att ändra färgen som man skriver med i din meddelanderuta, eftersom jag har dålig syn kan jag inte se det jag skriver, därav stav och skrivfel. Jag ser färdgia meddelanden men inte medan jag skriver.

2015-10-08 // 21:08:58

Jag längtar så mycket! Jag plockar fram allt pynt dagen innan första advent så det ska vara redo dagen till ära och det är så mysigt :)

2015-10-08 // 21:29:30

Åh vad jag längtar till första advent. För mig är advent det bästa med julen. När det gäller adventsljusstakar har jag en vanlig traditionell i porslin men i år är planen att utöka med någonting med blockljus till vardagsrummet, har ännu inte bestämt riktigt vad så det passar jättebra med lite inspiration.
Ha en riktigt trevlig helg!

2015-10-09 // 07:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback