» Bok : Konrad lussar


Igår fick jag ett roligt paket hem i brevlådan, vilket var ännu roligare än vanligt eftersom det var första posten i huset :)
Det var den här boken, Konrad lussar. 
Den är från förlaget olika vilket jag tycker är ett superbra förlag, dom har gjort flera böcker som jag vill köpa till jonah och alla deras böcker som jag läst är skrjvna på ett så naturligt sätt.
Ibland kan barnböcker som ska bearbeta genus och liknande vara så svåra - men här är allt enkelt. 
Som det borde vara! 


Själva boken i sig är jättemysig, och handlar om Konrad och hans syster som ska ha lucia firande. 
Bilderna är så fint tecknade att jag var tvungen att dela en av dom med er :) 

Har ni barn, eller känner någon med barn, tycker jag att den här boken är ett kap inför julen. Men kanske ingen julklapp, eftersom lucia liksom redan är förbi då :) 



Åh, jag älskar OLIKAförlag. Bra med genustänk och alal olika konstallationer av familjer och människor. Den här verkar ju mysig - måste nog beställa =)

2015-10-01 // 21:29:54

Mer julbarnböcker!! :)

2015-10-01 // 21:36:45

Verkar jättebra, tack för tipset

2015-10-02 // 06:44:09

Måste bara säga att jag älkskar din design :)

Svar: Åh tack så mycket :)
Johanna

2015-10-02 // 09:55:45
» Anna

Ser ut att vara en fin bok! Tack för tipset!

2015-10-02 // 22:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback