» Julklappar i burk

När det häller julklappar i år har jag verkligen fastnat för tanken på att ge folk julklappar i burkar.
Det låter kanske konstigt men ni kommer förstå vad jag menar.
Hemma hos oss försöker vi av flera skäl göra många julklappar själva, och jag kan bara rekommendera det till fler om ni har tid. (Vilket man väl aldrig har)
Det är så mycket roligare att ge bort något man gjort Själv :)

Men dessa burkar alltså.
Ni har säkert sett de jättejuliga korten på Pinterest med present idéer på varm choklad i en burk eller liknande, där man lägger ner alla ingredienser till något i en burk och skickar med receptet.
Rätt mysigt tycker jag! Jag skulle gärna få en sån :)
Jag har funderat lite på vad jag skulle kunna göra i den kategorin och eftersom vi numera har en gård full av nypon så...


Har jag helt enkelt plockat och torkat dom, lagt dom i En burk som ska dekoreras lite och förberett ett recept på nyponsoppa.


Jag tror man kan vara hur kreativ som helst med det här. Man kan göra kryddblandningar, godis, kakor, knäckebröd...och det är svårt att inte bli glad för en sån present :)

Brukar ni göra egna julklappar? 


Bra idé med kryddblandning! Den ska jag använda... ;)

2015-10-22 // 14:28:28

Supersmart! Älskar tanken på att använda saker som naturen ger gratis och som känns så synd att de ska gå till spillo.
Jag håller i detta nu på att sy egna julklappar - tyvärr kan jag ju inte visa dem på bloggen av förklarliga skäl - men får väl bli till nästa år eller nått =/

2015-10-22 // 14:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback