» Egengjord pixie kalender

Ni har säkert sett att man kan köpa adventskalendrar från pixie böckerna, med en ny bok per dag. Min systerson har haft den flera år i rad och jag gillar verkligen tanken på en ny bok varje dag - böcker är både nyttigt, bra och roligt för barn. 
Så i år var jag sååååå sugen på att skaffa en sådan kalender åt jonah - men sen kom jag på det. 
Varför inte göra en egen? 


Under sommaren har jag försökt samla på mig pixie böcker på diverse loppisar jag gått på, och jag har även rotat en del i min mammas källare, och hittat dessa.
Det är ju fler än 24 stycken, men de övriga kan man jonah få i present på sin födelsedag så det blir perfekt. 
Nu återstår bara att slå in dom fint på något sätt, hur vet jag inte riktigt än men Jag ska fundera lite :) 

Måste säga att jag känner mig riktigt glad för detta. Ofta har jag storslagna idéer för egengjorde kalendrar men de slutar alltid illa. Men inte den här gången! 


Kul, det kommer att bli jättefint. Toppen att köpa begagnade också. Jag har använt pixiböcker i en del av paketen i min kalender, perfekt.

2015-09-28 // 21:29:10
» Anna

Toppen ide att göra en pixiekalender själv!

2015-09-28 // 22:34:47

Alltså ideen är ju kanon och att du är på g att göra det! Får jag långa bilden och skriva om det och länka till dig?

Svar: Ja självklart! Vad roligt, skriv på du! :)
Johanna

2015-09-28 // 22:56:26

Väldigt smart! Jag försöker komma på något roligt till mig och mannen!

2015-09-28 // 23:15:02

Åh vad skönt att redan kunna bocka av det från sin lista! Kanske dags att ta tag i det här också... :)

2015-09-29 // 12:13:28

Men vilken bra idé! Längtar så tills jag får barn så att jag också kan ordna med såna här typer av kalendrar. Minns att jag älskade min och min brors julklappskalender när vi var små...

2015-10-14 // 11:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback