» jullista 2#

Hittade ännu en rolig lista från http://varanlillajulvra.blogspot.se/
 
Knäck - Kola 
Apelsin - Satsumas
Köpta köttbullar - hemlagade köttbullar ( äter ju mest veg men om jag måste välja så :) 
Pepparkakor - Saffransbullar ( Egentligen gillar jag nog saffransbullar lite mer, men pepparkakor är ju också så gott! )
Köpta juldekorationer - DIY juldekorationer 
Vit julinredning - Röd julinredning 
Konstgjord gran - Äkta gran 
AdventsstjärnaAdventsljusstake ( ge mig all julbelysning tack )
Tomtar - Änglar 
Hemmagjorda julklapparKöpta julklappar 
Tända ljus - ljusslinga (ljusslinga är jättefint, så länge det är traditionellt ljus.)
Egenhändigt inlagd sillköpt inlagd sill
Köpt risgrynsgröt - hemmalagad risgrynsgröt 
Ischoklad - Rischoklad 
Modern Jul - Gammaldags Jul 
Prinskorv - Julkorv (blä)
Amerikansk julmusik - Svensk julmusik 
Stilla Natt - Gläns över sjö och strand (båda är favoriter för mig)
Kan du vissla, Johanna?Karl Bertil Jonssons Julafton (ser på båda)
Brunkål - Rödkål 
Gravad lax - Rökt lax
Amelia Jul - Allers julmagasin 
Julfirande hemma - Julfirande borta 
Köpt glögg - Egengjord glögg 
Alkoholfri glögg - Vinglögg (har så mycket barn nära på julen så vill att den ska vara alkoholfri)
Kanel - Saffran 
Mjuk pepparkaka - Pepparkakor 
Tidning med julpyssel - Tidning med julmat
Ett päron till farsa firar jul - Tomten är far till alla barnen 
Ernst Jul - Leilas Jul


» Annie

Vad kul att du gjorde dina val:) Håller med dig om julbelysningen - man kan bara inte ha för mycket!!!

2015-09-05 // 10:33:24

Håller med de flesta av dina val ser jag! Och du har så rätt om julbelysning, hehe!

2015-09-09 // 06:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback