» Kan en julblogg överleva året om?

I min internetfria värld på landet de senaste dagarna har jag Levt väldigt skönt faktiskt. Ibland är det skönt att få lite tid utan all elektronik och uppkoppling också.
Men jag märker att jag längtar tills ikväll, när vi kommer hem från kyrkan och födelsedagsfesten vi ska på, och jag kan koppla upp mig på internet igen och läsa era bloggar.
För hur kul är det att ha en julblogg utan att kunna läsa era andras bloggar
 egentligen? 

Jag har också funderar på det här med bloggen. Varje år längtar jag efter jag att få börja blogga igen, och jag har svårt att hålla mig hela året utan att blogga lite då och då.
Jag har testat att blogga på många andra bloggar, men inget blir riktigt samma sak. Förmodligen för att jag har jobbat upp den här bloggen under flera år och känner många andra som bloggar om samma sak. 
Flera gånger har jag tänkt: kan man blogga om julen året om? 
På samma sätt har jag tänkt: kan man jobba med julen året om? 

Jag vet inte. På ett sätt skulle det vara sååååå mysigt att använda den här bloggen hela året, och ha folk som läser den också såklart. Samtidigt, kanske man tröttnar?
Vad tror ni? 


Bjuder på en höstbild från gården. Sånt här höstväder gör mig glad! 


Jag känner också annorlunda för julbloggen än min pysselblogg och det är mycket gemenskapen som gör det, att jag får kommentarer eller annan respons jag vet att någon läser.
Som jag upplevthar intresset för juliga inlägg i julbloggen i januari till juni varit svalt, har t.o.m märkt i direkt anslutning till dessa inlägg att antalet följare på bloglovin minskar. Jag tycker det känns så tomt och tråkigt när alla julbloggar slutar efter julafton.

2015-09-27 // 13:09:19

Tror inte en julblogg överlever efter jul/nyår, beror ju på vad man gör med bloggen efter jul, kanske använder den som en vanlig blogg tills det blir dags för jul igen? Isf kanske det kan gå. Men en renodlad julblogg går inte tror jag året om :)

2015-09-27 // 14:48:15

Det tråkigaste är när folk slutar julblogga direkt efter 24, jag vill ju hålla året ut eller gärna in i mitten på januari (lyckades inte dock). Jag körde ändå på ett inlägg i månaden från mars. Min blogg var verkligen inte utan besökare. Men klart inte lika besökt. Jag vill ju alltid tro att jag ska hålla igång den varje år. Det är helt klart gemenskapen och alla komentarer som gör att en älskar julbloggen mer!

2015-09-27 // 15:42:47
» Annie

Jag vill gärna att julbloggarna håller igång tills januari i alla fall, så att man inte får en sådan 'chock' när man går från massor av julbloggar att läsa till inga alls...! Jag vet att jag saknade dem under januari, men sedan var jag redo för ett julbrejk på i alla fall 5 månader haha!

2015-09-27 // 20:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback