» Saturnus glöggnyheter

Som flera säkert flera sett har även Saturnus kommer med nya glöggsmaker i år, inspirerade av den svenska naturen, och jag tänkte bara skriva lite kort om dom här. Denna serie är kallad "premium".
Den där med havtorn är jag verkligen sugen på att testa! 
Det enda som jag tycker är tråkigt är att det inte är så mycket nytänk. Jag har gillat deras glöggsmaker med chokladbollar och godis och sånt, men det här känns lite vanligt eller vad man ska säga.
får smaka och se, jag gillar ju saturnus bättre än blossa så :) 
 
Så här beskrivs glöggen, smaksatt med Havtorn
"Årets premium är en ny glöggserie med smaker inspirerade av den svenska naturen. Först ut i denna nya tradition är Gotlands gula guld havtorn. Ett gyllene bär med frisk, fruktig smak och mycket karaktär. En god och sofistikerad vinterdryck som kan serveras såväl rykande varm som frostigt kall med en isbit."
 
 
Såhär beskrivs glöggen med smak av calvados:
 
"Vår äppelvinsglögg spetsad med Calvados (20 %vol, 50 cl) är hantverksmässigt framtagen med ett fruktigt äppelvin och ekfatslagrad Calvados från Normandie. Glöggen har en mjuk och välbalanserad smak, med en tydlig destillat- och ekfatston."
 
 
Det lanserar också en ekologisk alkoholfri glögg, vilket är ett stort plus tycker jag! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback