» En jul full av Disney

Här sitter jag vaken med en pigg bebis, och är själv inte så pigg.
Nu är det ju inte så tidigt längre men den här sötnosen har hållig mig vaken mycket inatt så jag skulle faktiskt hellre sett att hon sovit några timmar till, men sånt kan man ju inte styra.
Så nu har vi tänt ljus och lyssnar på julmusik istället.
 
Vi har ju alltid ett visst tema på julen, och jag tänkte berätta om vilket tema vi bestämt oss för iår.
Det kommer bli en blandning av två saker som jag tror dom flesta som firar jul hos oss i år älskar nämnligen...
 
GLITTER och DISNEY.
alltså en DISNEYGLITTERJUL.
 
Jag känner mig faktiskt ovanligt pepp!
Jag har bara problemet att jag måste försöka hitta saker som är juliga och hör disney till ( och inte bara är frost alltså )
Drömmen skulle ju varit att ha haft fyrklöverns servis men det har jag inte råd med i år.
Jag har köpt lite dekorationer begagnat på tradera och second hand ( igår fick jag tag på en julkula med musse pigg för 5 kr! all kärlek till second hand säger jag bara )
men, det räcker ju inte riktigt.
Vi funderade på att ställa fram massa disneyfigurer på matbordet och sen låta dom ha en tomteluva på sig.
 
 
Har ni några andra smarta förslag, så hojta gärna till! Jag tar tacksamt emot dom. Jag blev så glad för alla braiga försalg på adventskalender till Erik, och det löste sig, men det kan jag ju inte skriva om här nu...


Jag älskar ju dem här! :D De är ju nästan ett måste för en disneyjul eller hur!? http://www.pandurohobby.se/Katalog/80-Barn-Junior/8040-Pyssla/804015-Materialsatser/4/490028-Chap-in-disguise-DIY-kit

Svar: dom där var ju toppen :) dom ska vi köpa och pyssla!
Johanna

2016-11-12 // 12:11:06

http://www.pandurohobby.se/Sortiment/Hogtider/001-Jul?filters=Article+Brands%3b95

REA på disneyjulsaker på Panduro nu (är från förra året)
JAG DÖÖÖÖÖR vilket bra tema - vill se en miljon bilder sen! =)

Ett tips är att det på rusta finns en ljusslinga som har sådana där "amerikanske "lightbulbs" - går att ha både ute och inne

http://www.rusta.com/se/granslinga-p77171363.aspx


Svar: åh tack! måste kolla in det där :) haha ja temat känns toppen. ska verkligen försöka fota så mycket som möjligt :)
Johanna

2016-11-12 // 21:28:35

Härligt med julteman! Jag spånar igång här! Ljusslinga a la piff och puff känns ju given men sen är mitt tips att kolla Pinterest och att pyssla ihopgrejer själv för att spara lite pengar och få det som du vill. Nu kanske inte vi har samma smak men jag sökte mickey mouse Christmas i appen och fick upp bl.a julstrumpan, julkulor och. girlanger i Musse-form. Sök även nutcracker och du får upp DIYs på nötknäppare och pappersballerinor. Sen associerar iaf jag Disney till amerikansk jul där more is more så in med tjockaste glittret, massor av kulor i blandade färger i granen, blanda flera ljusslingor och gärna en stor svulstig krans någonstans med band, blommor - ja extra allt! Sa jag att jag gick igång på det hör med teman!? 😆

Svar: haha tack för all input! känns ju sjukt bra det här. visst är teman härligt? :P
Johanna

2016-11-13 // 08:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback