» Säsongens första inlägg

Igår kväll skrev jag ut på Arildsdottirs instagram att jag senare under kvällen skulle skriva det första inlägget för säsongen, men så blev det inte riktigt som några kanske märkte.
Varför? Det kan ni fråga mina barn om, som passade på att väcka varandra nonstop tills jag själv gick och la mig med båda i dubbelsängen.
Vi har ett projekt här hemma som handlar om att ge barnen ett eget rum innan jul men det hör inte hemma i det här inlägget, det får ni läsa mer om på min andra blogg om ni vill. ( http://hosfamiljenlindberg.blogg.se )
 
För att vara jag är jag sjukt sent ute med att starta upp julbloggen, och om jag ska vara helt ärlig var jag inte ens säker på att jag skulle göra det.
Rätt länge var jag bestämd på motsatsen faktiskt.
Jag har haft så fullt upp med livet och barnen att tiden inte funnits där, och dessutom har vi haft en oerhört varm sommar och höst och jag har velat ta vara på det nu när vi bor på landet också. Jag har velat ta vara på hösten för en gångs skull, och visa barnen allt man kan gra med löv och kastanjer och regn och hela köret.
I Mars fick jag en liten flicka, och det är ju inte alla av er som jag känner privat så jag tänkte berätta det igen.
Hon heter Hanna Inez Elisabeth men hennes tilltalsnamn blir Inez.
Allt har varit bra men hon har haft svårt att gå upp i vikt, varav detta år varit lite rörigt stundtals.
 
 
 
Jag har också varit osäker på om jag skulle starta bloggen eftersom den gör mig så stressad.
Jag älskar att blogga men hetsen kring bloggandet blir ibland för mycket.
Jag har svårt att inte jämföra mig med andra bloggar och en del år har det handlat mer om att söka följare än om att faktiskt skriva om julen.
Och att leta efter nya följare är i ärlighetens namn sjukt tråkigt och stresande, speciellt när man inte är i samma liga som många av de bloggar man följer.
 
Men, som ni märker är jag här, och det beror helt enkelt på att jag inte kan hålla mig.
Jag längtar längtar längtar efter julen nu och jag kan knappt låta bli att tänka på den.
Jag längtar efter snön och julmusiken på stan och all stress i butikerna och belysningen i parken och julgodiset...
 
Igår kväll startade vi upp julmyset här hemma genom att dricka ekologisk glögg från saturnus ( SUPERGOD ) , lyssna på Carolas Jul i betlehem ( Den bästa julskivan enligt mig ) och börja skriva önskelistor för oss alla 4.
 
Välkommen hit och hoppas ni följer med på min julresa i år!
I år kommer fokus ligga på att njuta av julen, maten, musiken, vännerna och längtan. Och allt däremellan, såklart.
 


Jag hoppas du kommer orka med att blogga litegrann! Blir alltid så glad när det dyker upp ett nytt inlägg här :D

Svar: åh vad roligt! Då ska jag absolut försöka göra det, hehe :)
Johanna

2016-10-19 // 19:51:04

Du är så grym Johanna. Jonglerar två småtroll, livet i helhet och allt det där lilla som blir så mkt och stort med små barn.
Jag känner igen mig i det där med stressen. Inte i år kanske, men förra. Men det får vara för ens egen skull och ens eget höga nöjes skull.
Hoppas Inez viktproblem löser sig snart och att du slipper känna bloggstress och bara julglädje i stället. TÄnk Inez första jul!!! =)
KRam till dig och kul att du är tillbaka.

Svar: Åh tack för dom varma orden. Jag ser fram emot en ny säsong här med julbloggandet! :)
Johanna

2016-10-19 // 20:17:29

Jag hoppas du bloggar lite nu och då, när du orkar!

Svar: Tack! Det kommer Jag nog absolut göra :)
Johanna

2016-10-20 // 21:36:56

Grattis till dottern. Kul att du väljer att blogga lite då och då. Själv har jag i år bestämt att jag bloggar när jag känner för det, vilket på sistone blivit varje dag nästan.

2016-10-22 // 18:07:43

Grattis till dottern. Kul att du väljer att blogga lite då och då. Själv har jag i år bestämt att jag bloggar när jag känner för det, vilket på sistone blivit varje dag nästan.

2016-10-22 // 18:07:44

Jag känner verkligen igen mig i den där stressen kring bloggandet och då har jag inte ens två små knoddar att ta hand om. Känn inte att du måste blogga om du inte har tid eller lust. Jag försöker själv att inte stressa så med julbloggandet i år och endast blogga när jag själv vill och känner att jag har något att skriva.

Svar: låter bra :)
Johanna

2016-10-25 // 13:15:04

Håller med dig på flera plan! Känner inte att bloggandet är lika roligt längre. Så mkt press (från mig själv) och dessutom känns det väldigt opersonligt eftersom alla skriver om i princip samma saker (mig inkluderat). Jag ska verkligen bara försöka blogga när jag har lust och bara om de saker jag faktisk är intresserad av eller genuint gillar - inte bara för att man borde....

Min lilla Melle hade också svårt att gå upp i vikt. Förhoppningsvis håller det på att vända nu, men det är kämpigt! Både fysiskt och psykiskt.

Svar: usch, vad jobbigt att ni också har problem med vikten. ja visst tär det på en psykiskt...men hoppas allt går bra för er. :) och blogga på du, vi får försöka göra bloggandet unikt!
Johanna

2016-10-25 // 21:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback